Saturday, December 1

genelec 8020b

jelentem, szombat reggel megláttam a bankszámlámat, rajta a 14.havi fizetéssel. útiköltségek rendben, elszámolva, albérlet díjamat átutaltam: tehát ott virított az összeg. és ekkor nem teketóriáztam tovább: annyira, de annyira hiányzott már fél év után a jó zenehallgatás élménye. és a felvételé. nagyon, nagyon sokszor gondolkoztam már korábban is jó aktív stúdiómonitorokról: de nem mertem átlépni az 500€-s határt. Alesis MkII, TASCAM, Tannoy, Mackie - mind-mind ott járt a fejemben. és egyik sem rossz, nagyon jó ár-érték arányú termékek. mind.

de aztán ott az a pici plusz: Genelec. és hiába Adam A7, hiába bármilyen más vetélytárs, a Genelec ezen a piacon ha tetszik, ha nem, piacvezető és a legjobb. minden teszten az élen végez és az elmúlt tíz évben senki sem tudta megszorítani sem.

tehát eldőlt: Genelec 8020b. KELL - villogott agyamban a kiolthatatlan vörös led. és persze, erősítésként a klangfarbe épp aktionspreis keretében árusítja. már indultam is azon nyomban.
az eladó srác meg roppant segítőkész volt, immár a bécsi címem szerepel a vevőkartonomon a boltban - mellékszál: 2004 óta vásárlok náluk, szerintem simán átléptem a 8000€ határt a mások számára is beszerzett eszközökkel - és még viccelni is volt ideje: kerít nekem egy fehéret, azt a barátnők jobban szeretik. ezzel mosolyt csalt az arcomra, ám csak megmaradt a matt feketénél. nem probléma, nem olyan hatalmas ez a hangfalpár.

és bizony, nagyon szépen szól. nem különösebben hangos, nem is azért vettem: így is szépen beszólja a teret. vissza kellett vágnom teljesen a basszust, annyira hihetetlen mélyek gördülnek ki ebből a két dobozból. és a részletezettsége: az az igazán megdöbbentő. nagyon cinikus minden felvétellel szemben: pontosan úgy szól minden, ahogy azt odatették. megdöbbentő a különbség egyes felvételek között és ez a cucc nem ken el semmit, pontosan úgy mutatja be, ahogy azok elkészültek. azt hiszem, meglévő mp3 gyűjteményemet is kezdhetem leszámolni, mert gyötrelem néhányat feltenni.
ja, made in finland. van benne anyag rendesen.

2 comments:

  1. Üdv Ádám!

    Tetszik a blogod, élethű bepillantást nyújt.

    Nem kell nagyon bíztatni, de a bejegyzésed további lökést adott. Jelenleg a 3. bekezdésed első mondatánál tartok:"tehát eldőlt: Gelenec 8020b KELL!":)
    Azért írok mégis, mert kiváncsi lennék rá, hogy a vásárlás óta mik a 'tartós teszt' eredményeid? Mennyire hallgatható hosszú távon, nem kéne-e inkább a nagyobb testvér...stb.
    Én főleg desktop speakernek hsaználnám, laptopról, tabletről hajtva. Sok gyártó ajánl mostanában prémium minőségű desktop speakereket (pl. Harman Kardon GLA55, Creatice T3, B&W MM1... stb.), Némelyik még hasonló árban is van, mint a Genelec, de látatlanban sem bíznék benne... Nem tudom, van-e ezirányú tapasztalatod?

    Üdv
    Tibor

    ui1.: ez a feleségem regisztrációja, elnézést érte, én külön nem szerettem volna csak ezért reg-elni.

    ReplyDelete
  2. kérlek Tibor,
    az az igazság, a genelec 8020b a pro monitoring nearfield szekció alatt helyezkedik el a gyártó szerint és ebben benne is van a válasz: ez nem desktop speaker.
    bevallom, desktop speaker nem is érdekelt, nem is néztem. nekem fontos volt, hogy home audio célra használható legyen - nos, ez használható is, erre találták ki.

    ReplyDelete